Man får spela lite fult ibland.

Jag gjorde en fuling och har nyss värmt min matlåda i min egen micro i stället för unis. Lever nog fortfarande i TT-bubblan och efter mottot att man får göra som man vill. Men det får man väl på uni också? Är orolig i kroppen och lyckas inte hitta fokus. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Kanske den stundande sommaren?

För ett år sedan kändes det helt och fullt överkomligt att se sommaren som ett enda stor oros. Just då var det ju faktiskt ingenting som stämde. Kanske var det just det som gjorde förra sommaren till den bästa i världshistorien. Och det var nog då någon gång som jag slutade leva i varken det förflutna eller i framtiden. Men nu så här när det börjar närma sig sommar igen känner jag att jag svävar lite mellan olika tidevarv i hjärnan. Det blir lite rörigt och jag känner att jag måste bevisa saker för mig själv hela tiden. Vilket kanske kan förklara visst beteende.

Jag tvivlar verkligen inte på den svenska sommaren i år, den kan bevisligen leverera i toppklass. Men min egen levereringsförmåga känns inte alltid helt stabil. Jag måste verkligen tända till nu för att det ska hända något. Och ja, jag har väl mina knep för det. Somliga acceptabla, andra lite småfula. Tanken på jordgubbspaj på Ål hör nog till kategori ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback