Verandan, that's where I'll be.

Grattis till storebror som fyller många år idag. Vi har haft kalas. Det är alltid trevligt med familjesammankomster. Kidsen har sprungit omkring och lillasyster har grillats mellan varven av den goda maten som mamman har lagat. Underbart. Till pappans stora förtjusning har vi hängt på den inglasade verandan och där skulle jag faktiskt kunna bo. Ja, som det känns nu skulle jag gärna lägga mig i en stol där och bara blunda tills allt är över. Hela gymnastikterminen. Hela franskaterminen. Bara blunda och lämna över till någon annan. Kan man göra så? Får man göra så? Nu får jag lite så där ont i magen igen. Helt plötsligt känns maj bara jobbig. Bit ihop eller bryt ihop?

Alltid bit ihop. Snart så, snart är det nya tider. Sommartider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback