Maffigt, Masse.

Vi checkar av på saker-man-måste-göra-i-Nice-listan. Musée Masséna - check! Helt klart värt ett besök. En riktigt maffig byggnad med helt otrolig insida. Jag ville sätta upp mitt hår, klä på mig en stor, plufsig klänning och bli typ Elizabeth Bennet eller någon annan Jane Austen-karaktär och dansa omkring i den jättestora salen med en veranda ut mot den fina trädgården. Fint, helt enkelt jättefint. Bra jobbat av Hans-Georg Tersling, den danske arkitekten som med all rätt ansågs som en av de främsta under La Belle Epoque (1890-1914) och som ligger bakom projektet. Tope là!

Nu ska jag snart ta och checka av på min lilla to-do-lista, men först ska jag diska. Ralle påpekade just att jag ligger efter och det kändes inte bra. Disken, jag är på väg!

Så här ser det ut runtomkring muséet. Insidan tycker jag ni ska utforska själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback