Bläddrar vidare i boken om mig.

Sunksöndagen är över och nu börjar en ny vecka. En vecka som jag tror kommer bli en bra vecka. En vecka som känns som ett nytt kapitel. Jag skulle vilja säga att jag bläddrar vidare till kapitel tre här på franska rivieran. Det första skulle vi kunna beskriva som sommartider hej, hej i Nice. Nyhetens behag och semesterkänslor med allt vad det innebär. Helt klart ett roligt kapitel. Det andra blev väldigt präglat av den nya klassen och sen kom vanorna och internskämten. Bekvämt och faktiskt ännu bättre än kapitel nummer ett. Det kommande tredje skulle jag vilja döpa till "Fokus". Det är ett kapitel som jag ser fram emot med ganska mycket nyfikenhet. Jag tror att det kommer att bli ett bra kapitel, så länge jag håller mig fokuserad. I have a plan, Stan. My man. Sen är det bara tiden som vet hur kapitel fyra blir. Och tre också för den delen.

Det här med tiden igen. Så beroende man är av tiden. Jag är nyfiken på framtiden, men vill verkligen inget annat än att leva i nutid. Eller ja, kanske att det är okej om det går ganska snabbt fram till lördag morgon. Eller? Njae, den här veckan har sin charm också för vi har roliga saker inplanerade och det är en rätt spännande känsla att gå och längta efter något. Ta din tid, tiden. Jag har all tid i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback