Tänd ett ljus och låt det brinna.

Låt aldrig hoppet försvinna.

Första advent. Sandra har flyttat ut. Har för ett tag sedan sett Italienbilen rulla iväg mot just Italien. Nice är grått. Det öser ner regn. Det är kallt. Det är blåsigt, ibland nästan storm. Jag har ingen glögg. Jag kunde inte baka lussebullar som jag tänkt eftersom det inte säljs jäst på vanliga mataffärer här. Pepparkakor? Nej, det har jag så klart inte. Rosta nötter är ju ett alternativ, men några nötter har jag inte hemma och  jag nämnde väl vädret. Jag har ingen adventsljusstake. Jag vet inte ens om jag har tillräckligt med värmeljus för att hitta på en. Jag vet ingenting om någonting och jag skulle bara vilja knäppa med fingrarna och sitta i köket på Matematik. Det var alltid så fint där så här i juletid. Jag och Roomie hade till och med griljerad skinka!

Men nej, nu är verkligheten en annan. Och verkligheten är det som kommer ikapp mig sakta men säkert. Återigen ett sådant där vägskäl. Dags att återigen reda ut en sak och två. Men är det verkligen rättvist att man ska fira första advent på detta miserabla sätt? Jag tycker inte det. Nåja. Min strategi är att bryta ihop för att sedan bita ihop.

Kör hårt. Det ordnar sig alltid. Glad Advent till resten av världen. Själv ska jag erkänna att jag känner mig ensam, hopplös och liten på jorden. Man får det ibland, men på självaste första advent känns det väldigt onödigt. What to do? Fortsätta hoppas på det bästa.


Kommentarer
Postat av: malin

Jag tycker det är dags för dig att komma hem snart och dansa med mig och mina nya skor för att sedan gå upp innan man gått och lagt sig och cykla till Scandic och rocka fett på frukosten.

Postat av: kerstin

Stackars dej!! MEN ...SNAART e du ju hemma och får frossa i allt det du missat med råge, Aladdin, glögg, mammas fruktkaka och pepparkakor, sill, holländsk edamer, kanske malaxlimpa..dansande och spelande tomten under granen, julsångerna med Carola och Sissel och Tommy Körberg...nä nu ska jag sluta retas.. se det positiva i att det regnar och är eländigt i Nice nu så är det lättare att lämna stället för den kalla nord du kommer till.

KRAMAR

2009-11-29 @ 18:20:13
Postat av: Största storebror

Hoj lillasyster. Se positivt på det hela, snart är du hemma här. Jag, Rasmus och Felix julpyntade i går och det blev tipptopp tycker vi.



Joxo

2009-11-29 @ 19:58:28
Postat av: Anonym

Du som älskar julen borde inte få fira första advent sådär.. Jag saknar också matematiks kök såhär års. Men jag julpyntade iaf med allt mitt pynt idag, dock utan snow-in-a-can men den vet vi ju alla att du var mest lyrisk över. Ljusbollen hänger så fint i fönstret. Den har fått en hedersplats. Den 22:a ska du få komma hit och känna på julestämningen och då ska jag ha fått ihop en sats med lusseullar med vitchoklad, only for you. Nice är alltid nice, glöm inte de.

2009-11-29 @ 23:36:33
Postat av: J

Ibland är det sådär, det är så livet funkar. Snart sitter vi där, hela gänget och berättar om årets bravader men tull dess ska du njuta av Nice. Uppfattat?! Puss från Soulisen

2009-11-30 @ 07:41:12
Postat av: B

Det ordnar sig alltid. Det är väl så vi brukar säga? Och så är det. Håller med J. Njut av Nice den tid du har kvar där. Sen ska vi mysa hur mkt som helst när du kommer hem! Kram

2009-11-30 @ 09:54:32
Postat av: Josefin

Själv vände jag hamburgare oavbrutet i sex timmar, iklädd påskkärring-klädsel på första advent. Men första advent är inte en adventsstake på fönsterbrädan, utan det är en känsla av glädje över att det bara är fyra söndagar fram tills julafton, att den kommande månaden kommer att vara den fylld av förväntan och ljuständning och att man får åka hem till sin hemby alldeles snart. :D

2009-11-30 @ 22:50:54
URL: http://www.misslainen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback