Lördag. Dagen då Vikingarna badade.

Lördag ska, enligt världens bästa källa Wikipedia, komma från det isländska ordet laugr som betyder bad. Just denna dag mellan fredag och söndag fick namnet som kom att bli lördag eftersom det var dagen i veckan då de gamla Vikingarna badade.

Jag bara älskar lördag morgon. Det är liksom en förlängning av den härliga känslan man kan ha en fredag eftermiddag. Helt klart de två favoritstunderna på veckan. Fredag eftermiddag ägnade vi åt matlagning eftersom vi bjudit hem mina kära klassvänner. Bree slängde ihop en äppelpaj med vaniljsås ("...and custard, which I made from scratch" åh, jag saknar någon med samma nördiga passion för Vännercitat). Sen hjälptes vi åt att tillaga huvudrätten, Flying Jacob, som helt klart gjorde succé hos Italien, Amerika och Schweiz. En trevlig middag ledde vidare ner till gamla stan och en fortsatt trivsam afton. Jag gillar denna stad. Folk, liv, rörelse. Bara allmänt trevlig atmosfär.

Lördag morgon har gått i en fin takt med lite pyssel, lite frukost, lite tidning och så där. Bara myslördag. Nu blir det en tur till tvätterian. Sen kanske en prom? Kanske en tur till H&M? Kanske en kaffe någon stans? Kanske ett bad? Vad som helst som kan tänkas falla in. Det är en fin lördag det.

Voilà, lördag morgon för mig. För dig?


Kommentarer
Postat av: Motti

Vilken mysig lördag. Själv kravlade jag mej upp 05.20 utetemp visade -2grader. Burr. Snabbt in i bilen och till jobbet. Nu ska jag iväg till Ål och ta en bastu och ett dopp i 5-gradigt vatten Ha en fortsatt bra helg .Kram Motti.

2009-10-03 @ 16:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback