Finsmakare. Festligt. Fredag.

Vi har haft lite problem med vår lärare de senaste veckorna. Hon verkar inte förstå att vi stackars utlänningar konstant behöver repetera grammatik och vokabulär för att lära oss hennes modersmål. Eftersom vi är "niveau B2/C1" ska vi visst redan kunna allt. Det kan vi inte och har försökt förmedla detta. Ibland går det fram, ibland inte. För det mesta inte och då pratar vi om allt annat än själva franska språket. Tråkigt tycker en språknörd som undertecknad, men vissa ämnen är faktiskt trevliga. Senaste perioden har handlat om mat och vin och idag var det något av en stor final då vi fick uppleva en minivinprovning. "Drinking in class, the only guy with ten women" som Benjamaan valde att se det. Helt klart en trevlig upplevelse och en fin aktivitet för en fin fredag.



Kommentarer
Postat av: kerstin

Låter som en trevlig början på helgen. Hade f ö en trevlig kväll med din mor igår var på bio med efterföljande fika - Brieostbaguette på Station... jag var lite "före" i uppdateringen om ert samtal som du bloggat om - kiva!

Jag längtar efter att se dej live till jul!Du ger mej så härliga flashbacks från förr på härliga foton från Nice jag minns spec att jag solade på en av de sluttande "stenarna" ner till stranden en gång för 16 !!!! år sen och det ser likadant ut. Men ärligt talat visst suddas åren ut med tiden?

2009-10-30 @ 17:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback