Oh defouf är oh defouf även på spanska.

Idag när jag kom hem från morgonen i skolbänken slängde jag mig utmattad på sängen och slog på TVn. Förstå lyckan när jag insåg att det var Vännermaraton på komedikanalen. På komedikanalen är det för övrigt alltid maraton. Minst tre eller fyra avsnitt i rad av samma serie. Till min stora lycka var det The One Where Joey Speaks French. En favorit! Men hur skulle det nu bli? Programmet var ju givetvis dubbat till franska och då kan ju Joey redan det. Vilken kluring! De fiffiga översättarna hade valt att låta honom lära sig spanska. Sjukt kul. Och även roligt att oh defouf är oh defouf både på franska och spanska. Dessa romanska språk är ju så lika varandra alltså. Briljans i den lingvistiska världen.

God natt säger jag till världen. För nu är jag trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback