Qui ne chante pas n'est pas Nicois!

Kära vänner, ni som känner mig utan och innan, ni vet vilket fotbollsfan jag är. Eller? Ja, ni vet i alla fall hur mycket fotboll jag utsatts för i mitt liv eftersom ni alla, kära vänner, är som galna i denna sport (som jag själv refererar till som "if gymnastics were easy it would be called football"). Hur som, tack vare mina kära vänner har jag lärt mig att i alla fall tycka att denna sport kan vara lite kul. Plus att jag har lärt mig vad offside är. Det ska man tydligen veta. Men en sak, som jag lärt mig helt själv, det är hur man klappar händerna och hejar på fotboll. Därför var det ingen tvekan om saken när klassvännerna frågade om fotboll var något som skulle vara intressant.

Så, igår såg vi Nice vinna över Valennciennes och det var så sjukt kul. Särskilt eftersom hemmalaget låg under med 0-2 och sedan lyckades vända det hela inom loppet av några få minuter. Det var så mycket kärlek på läktarna när visselpipan blåste av matchen. Mycket bra lördagsunderhållning och jag och Luca har redan bestämt att vi ska stå i klacken med varsin écharpe när Nice möter Lyon om ett par veckor. Yää!

Idag har jag besök från London och vad ska vi göra ikväll om inte parkera oss på Wayne's och kolla fotboll?! Ja, hör och häpna kära vänner. Denna helg är all about the football. Typ. Trevlig söndag, kära vänner.


Kommentarer
Postat av: Stege

Vi skulle varit med...

2009-10-04 @ 20:03:29
Postat av: Fripp

Ser ju faktiskt underbart roligt ut!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback