Jag är kär hela veckan!

Vissa säger sig bara vara kär på fredagar, men jag är kär hela veckan. Eller snarare kär i hela veckan. Men okej, fredag är ändå fredag och fredagskänslan är faktiskt den bästa på hela veckan. Klockan ringde 0630 imorse och det var tänkt att jag skulle springa iväg och hänga på låset till gymmet. Så blev inte fallet. 0730 ringde klockan igen, för vad som kändes som andra gången men måste ha varit ungefär sjätte gången, och då var det snabba beslut. Mina musklers vara eller inte vara. Jag bokstavligt talat hoppade upp ur sängen och drog på mig träningskläder. Vi var inte så många på gymmet vid denna tidiga timme och det var skönt. Skönt var det att träna också, även om mina benmuskler (vilka då?) inte riktigt sont d'accords för tillfället.

För tillfället sitter jag och funderar på om jag sett en endaste fransman i randig tröja, basker, musch, röd scarf och med en baguette i fickan. Jag tror faktiskt inte det. Inte allt på samma gång. Jag och Ben diskuterade detta härom dagen och vi var båda besvikna över att dessa fransmän aktivt verkar gömma sig för oss. Vi tänkte att vi skulle skapa en liten by för dem, bara för dem, eftersom de kanske känner sig som en minoritet som skulle behöva sammanföras. Eventuellt skulle vi kunna ge dem ett helt land. Kanske döpa det till Frankrike?

Ååå. Det är fredagskänsla i Frankrike och jag har det så oförskämt bra, trots att jag själv nog är den enda jag sett i randig tröja. Som tur var hade jag ingen musch den där kvällen som tröjan bars. Mannen på bilden, vars namn jag helt glömt bort, får stå för den biten. Lite grann.

Fredagskänsla, ja. Lycka i kroppen. Cheers mate, på den!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad söt du är!

2009-09-26 @ 21:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback