Livet handlar om avsked och återseenden.

Det sista min käre far sa till mig när han lämnade mig på flyget hemma i Umä för ganska precis fyra veckor sedan var: "Och du, kom ihåg allt jag har lärt dig!" Det är inte lite grejer det. Det är exempelvis han som lärt mig att en bra kvinna reder sig själv (även om det uttalandet ursprungligen ville förmedla att en bra karl reder sig själv och jag bytte ut det mot kvinna för att jag ibland måste lära min käre far vissa saker). Något annat han lärde mig när tillvaron var något kaotisk var att livet handlar om avsked och återseenden. Och det är verkligen så sant som det är sagt. Det får vi erfara varje vecka här på International House.

Varje måndag dyker det upp nya ansikten i klassrummet och varje fredag säger vi hejdå till den ena liraren skönare än den andra. Igår sa vi hejdå till Ajla från Malmö och Steven från Glasgow. Och hur har man ett redigt avsked på ett annat sätt än att gå på Wayne's? Kvällen var helt underbart rolig och jag gick med en galge i munnen ända till läggdags. Lyckades även styra upp diverse snedsteg och blev än en gång varse om att allt handlar om inställning. Det är bara att bestämma sig för hur det ska vara och så blir det så. Simple que cela!

Hur som, så önskar jag bon voyage till våra kära vänner och hoppas på ett återseende. Någon gång. Någon stans. För jag håller med min käre far, det är vad livet handlar om.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Så sant, så sant! Ser fram emot nästa återseende då! KRAM KRAM

2009-09-26 @ 18:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback