Om att knäppa någon på näsan.

Det finns så många anledningar till att lära sig språk. Till exempel får man större möjligheter att knäppa folk på näsan. Man kan tjuvlyssna på folk runtomkring och förstå vad de säger när de försöker prata bakom ryggen på en. Det är sant. Jag bevittnade det med mina egna ögon och öron igår.

En äldre spansktalande kvinna säger ganska högt till en yngre kvinna att där står ju den där snygga mannen från caféet. Åh, han är så snygg! Alla inblandade blev nog ganska förvånade när den utpekade mannen påpekar, på spanska, att han faktiskt pratar spanska. Den yngre kvinnan fnissar och ser ut att skämmas över den äldre kvinnan, vilken var hennes mamma. Själv kände jag efter incidenten att jag var tvungen att demonstrera lite extra att den spansktalande mannen faktiskt var, ÄR, min man.

Knäpp, knäpp. Tänk på vad du säger, det finns många språknördar här i världen!

Kommentarer
Postat av: anna

haha det där var rätt kul :)

Postat av: Johanna

haha va roligt =)

2010-04-06 @ 19:47:23
URL: http://johannasstil.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback