www.ilovefornsvenska.blogg.se

Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra. Tentan är skriven och det är ju skönt bara det. Jag varvade min tentatid med att vara lite förbannad över alla luriga frågor, att frysa och att tänka på hur trevligt det vore om det, likt det finns ett rökrum, fanns ett rum för de som kopplar av genom träning. Tänk typ en studsmatta och kanske ett löpband. Bara så man skulle få springa ur sig springet i benen man får av att sitta stilla så länge. Varför är det bara rökarna som ska få koppla av medan de skriver tenta? Orättvist, kan jag tycka.

Jag kan också tycka att man ska fira rejält att man tagit sig igenom en monstertenta. Det gjorde vi. Thaibuffé! Undertecknad åt nog mest av alla och var lite sugen på att plocka ner några vårrullar i fickorna. Sunt förnuft satte dock stopp för den idén. Tänk vilka fettfläckar det skulle bli!

Några tappra krigare krigade vidare och jag vet inte vad det var, mycket troligt överarbetade och sedan utpumpade hjärnor, men vi skrattade så mycket så vi till och med skrattade ut en tant. Alltså, hon lämnade sitt bort i bitterhet för att vi skrattade så mycket. Det kallar jag fira!

Livet är en fest ibland. För det mesta. Det gäller bara att komma ihåg det de där morgnarna när man vaknar och tänker "fan" det första man gör.

Kommentarer
Postat av: Ralle

Hallå Malin!

Jag befinner mig i Göteborg den 13-16 maj. Med mig har jag då en livs levande fransman ;) men vi ska turista runt lite är tanken och det skulle va jättekul om du ville träffas o ta en fika. :) Ha det toppen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback