Happy times in life.

Jag sitter på verandan och lyssnar på Buena Vista Social Club samtidigt som jag har dragkamp med den här förbannade bruksanvisningen. Jag hatar den faktiskt. Nästan. Det är som grekiska för mig, det här med magnetventiler och diverse uttag hit och dit. Jag förstår vissa enstaka grejer, men långt ifrån allt. Precis som grekiska! Aspripedraxexasprikiaptoniaxexasproderi - en grekisk tungvrickare som jag kan. Med reservation för enormt mycket stavfel. Och lite så känns det med denna manual. Med reservation för väldigt mycket fel. Jag blir galen. Förstå att perfektionisten blir galen!

Solen skiner över skärgården och snart ska jag ta rast. Jag har två inplanerade raster. En går ut på att ligga och läsa i en solstol. Den andra går ut på att springa ut till hamnen och tillbaka. Men först måste jag ta mig igenom några sidor grekiska till. Kalimera kamilari kamilari kalimera - en annan tungvrickare.

Det gäller att hitta ett happy place och tänka på happy times in life för att inte brinna av på en stackars liten (jättelång) manual som inte egentligen gör någon något ont i världen. Jag landar i dag i en FIAT (vaddå Fix It Again Tony, jag gillade den lilla ljusgula leksaksbilen!) på de italienska landsvägarna. Happy times in life!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback