Så länge skutan kan gå.

Jag försöker ge västkusten en ärlig chans. Men det är klart att det är svårt när det 1: konstant är k-väder jämfört med soliga veckor på Norrlandskusten och 2: är sjukt långt till vatten jämfört med tre minuter från dörren hemma på Ring, eller bara utanför fönstret på Ål! Och massor med annat. Men det är bara att gilla läget så kommer läget snart bli värt att gillas. Jag kommer att ha världen mest givande jobb och ska plugga något som jag knappt vet vad det är. Det blir bra. Dessutom är jag bara en halvtimmes promenad, en tjugg om man går fort, från världens gladaste bäbis. Tur att mosterkvoten får fyllas när fasterkvoten kommer vara låg ett tag. Jag blir lite gråtmild när jag tänker på de fyra armar som sträcktes ut och bara väntade på mig i baksätet på bilen som körde mig till flyget. Älskade Pärlor! Men livet handlar om avsked och återseenden. Och om drygt en månad kommer världens käraste återseende att ske prick här. Då kommer västkusten vara helt briljant. Det längtas dit.

Och det är bara att köpa att alla dagar måste tas igenom fram till dess. När jag tänker på det så är jag ändå lycklig över det. Tänk att jag ska få fylla ännu ett år i morgon, till exempel. Det är inte alla som får det varje år. Grattis till alla oss som har fått det i år. Det har vi gjort bra. Eller så har vi haft tur. Who knows? För ett ögonblick sluter jag mina ögon och tänker på min fina farfar:

"
Så länge skutan kan gå
Så länge hjärtat kan slå
Så länge solen den glittrar på böljan den blå
Om blott en dag eller två
Så håll till godo ändå
För det finns många som aldrig en ljusglimt kan få!"


Kommentarer
Postat av: N

Kan stilla dig med att säga att dem soliga veckorna på Norrlandskusten är förbi. Har varit typ 10 grader och regn sen..ja få se..du lämnade. Ej okej!! Hösten är kommen, jag har strumpor på mig idag för första gången sen juni typ.

2010-08-26 @ 09:56:30
Postat av: Stegeby

Fick du inte mitt sista sms? :)

2010-08-27 @ 09:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback