Då i vårt mörka hus.

Vad skulle vi göra utan Lucia som kommer med sina ljus? Jag tittar på Luciafirande på SVT och blir lite gråtmild. Det är så vackert. Jag skulle vilja se ett livs levande luciatåg, men det finns det ingen tid för idag.

Lucia och luciatåg får mig för övrigt osökt att tänka på luciatåget vi stod värdar för i årskurs nio. Ni som var med, ni vet. Det måste varit det sämsta luciatåget genom historien. Vi skrattar så vi kiknar varje gång vi pratar om det. Hur det inte var organiserat. Hur ingen kunde sjunga rätt. Hur katastrofalt det var på torget när alla ljus i kronan blåste ut och vår mjäkiga musiklärare försökte kompa på en akustisk gitarr som inte hördes i snöblåsten. Hur dåligt det bara var. Jag var Lucia och bara stod där och såg fånig ut med knäppta händer. Det hade tagits ett gemensamt beslut att Lucian inte skulle sjunga. Skittrist. Men stört roligt minne. Ett sådant man måste kunna skratta åt för att inte skämmas ögonen ur sig.

Sankta Lucia. Ha en fin dag.



Kommentarer
Postat av: Karin

Klockan sex.. hum jo jag tror du har rätt:) ändrat för morgontrötta svenskar?:)

Postat av: Anonym

Allt bra idag snygging? =)

2010-12-13 @ 15:11:34
URL: http://alinah.se
Postat av: Marieh

Jag ville också åka o se på luciatåg, på skansen. Men jag hann verkligen inte men jag tyckte det var superfint på tv i år. Klassiskt.

2010-12-13 @ 21:19:05
URL: http://mariehsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback