Tusen stjärnor som tindrar. Glitter så långt jag ser.

Innan min fina mamma åkte iväg till jobbet idag bad hon mig utföra två sysslor. Nummer ett: hänga en tvätt. Det var lätt. Nummer två: ställa in familjens alla böcker i en bokhylla. Gärna i alfabetisk ordning. Och det med motiveringen att det är väl en syssla som skulle passa mig. Det här med ordning, alltså. Jag undrade om det var jätteviktigt att det blev just alfabetisk ordning och njae, näe, det var väl inte livsviktigt. Men när jag väl stod där med böckerna tänkte jag; varför inte göra min kära mamma lite extra glad? Och så pirrade det lite i pedantfingrarna också, ska erkännas.

Har bakat underbart goda pepparkaksmuffins och efter middagen gick jag ut och skottade lite. Sen byggde jag en snölykta så att mamma ska hitta hem ikväll efter jobbet. Välkommen hem, kära mor! Nu hör jag hur det tutar från spåret på TVn.




Kommentarer
Postat av: Tilde

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback