Förresten, någon som känner till Någon?

Är det någon som känner till Någon? Den röda boken med ett nyckelhål som handlar om någon som har utfört en massa bus i ett hus. Bland annat vält omkull guldfiskens skål. Jag ääälskade den boken när jag var liten. När jag blev äldre och kunde läsa brukade jag läsa den för Fina Nina. Eller, jag tror att vi turades om och läste tillsammans. Och alltid på skånska. Neaugon. Varför då? Kan man undra. Och det får man nog fortsätta undra. Och om man inte har läst eller tänkt läsa Någon så får man aldrig veta vem det var som välte ut guldfiskens skål.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Var även Min favvobok! Klockren! Vet inte varför just den boken fastnade såå? Kanske var spänningen att få veta vem just "Någon" var...

2010-02-23 @ 16:26:40
Postat av: Nina

Jag har också funderat VARFÖR läste vi på skånska egentligen?! Helt klart den bästa boken i alla fall.

Hoppas allt är bra med dig i Göteborg!

Många kramar!!

2010-02-26 @ 12:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback