Och dagens applåd går till...

...världens alla lapplisor, aka parkeringsvakter.

Och varför i hela världen då, kanske du tänker. Jo, jag ska ge min motivering lite kort. I morse när jag gick till uni snöade det lite lätt och jag mötte en kvinna som representerade ovan nämnda yrkesgrupp. Det var inte så många bilar parkerade i området, men hon gick ändå gatan ner och kollade läget. Då slog det mig att dessa människor är ju faktiskt briljanta på ett sätt och vis. De jobbar för det mesta utomhus, i ur och skur och alla andra tänkbara väder (hur ser förresten vädret "ur" ut?) och utför sedan ett jobb som enbart bringar ilska och irritation hos andra människor. Jag skulle nog vara beredd att säga hat i vissa fall. I alla fall väldig avsky.

Så, är det inte fantastiskt att det finns människor som tar en för laget och ser till att det hålls lite ordning, trots att de är avskydda och dessutom måste jobba utomhus? Jo, jag tycker det. Och därför tycker jag att vi kan ge kvinnan jag såg i morse och alla hennes kollegor en applåd. Klapp, klapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback