Det behövs morötter i vardagen.

Vilken fin dag denna söndag i feb. Alltså på riktigt, det har varit en fin dag här på västkusten. Igår tänkte jag att vintern inte fyller någon funktion i den här staden. Ingen förstår hur man gör när det snöar. Men idag var vintern riktigt fin. Jag längtade hem lite. Till Norrland. Där vintern gör sig bäst. Tänkte mig en skidtur ut på isen. Ungefär som den med Lainen för drygt ett år sedan. För så gör man på vintern.

Jag hade varken skidor eller Lain, så jag tog en promenad i stället. Det var skönt. Jag stannade upp och log mot solen ett tag. Ni vet, lite tantigt så där. När jag kom hem blev jag Bree. Laga köttbullar och städa hann jag med samtidigt som jag läste DN. Och sen toppade jag av dagen med Afro och det var lika roligt som vanligt.

Det börjar ta fart lite nu. Veckans kalender är full. Det gillas. Jag ska börja dansa. Det dubbelgillas. Det är bara fem dagar kvar till jag åker söderut. Det gillas mest av allt. Och nu ska jag äta morötter. Jag gillar morötter.

Och jag gillar den här bilden som Lainen tog då, under skidturen.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad är väl en skidutflykt på isen? Kall och jävlig och alldeles, alldeles underbar! Jag längtar också hem till skärgården och isen och skidorna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback