Vad händer på elva år?

I torsdags, när vi var på Allsång i Kyrkparken, kom en kvinna fram till mig och gav mig en stor kram. "Känner du igen mig?!" Jamen det är klart att jag gjorde. Det var min mellanstadielärare, min gamla fröken. Det var elva år sedan jag kramade henne sist. Och jag tänkte lite på allt som har hänt under dessa elva år. Det är ändå ganska mycket det. Kära värld. Och ändå kan jag tänka så att "the best is yet to come". Världen har så mycket kvar att visa mig och jag tycker nog att det blir bättre och bättre år för år, trots att allt ibland så klart är helt värdelöst. Men för det mesta är det mesta rätt så värdefullt. Jag gillar världen.



Den där klänningen som jag bär när jag tittar ut över San Marino är förresten lite lik den klänning jag hade när jag kramade min fröken för elva år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback