Havet är moroten.

Det är sommar i dag också! Vad härligt. Jag sitter förvisso begravd i skolböcker, men tänkte att jag skulle göra det lite trevligt för mig och bosätta mig på min systers balkong. Ja, jag har ju ingen egen och eftersom jag är min systers förste post- och blomskötare för tillfället tar jag mig friheten att låna balkongen. Det skulle vara ett brott att bara sitta inomhus i dag. För nog kan man lära sig italienska tempus även utomhus. Det kanske till och med går lite bättre.

Italienskaplugg dag och natt en vecka framöver och sedan är det sommarlov och semestervecka! Tanken på havet är min morot. Italienska östkusten och norrländska skärgården väntar och jag längtar så jag nästan spricker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback