Brev på post och goda studieresultat.

I veckan har det hänt två ordentligt bra grejer.

Ett. I måndags var jag äckligt trött och gick omkring på stan för att göra sånt som göras bör. Stack in huvudet på Västtrafiks kontor, men huvudet var den enda av mina kroppsdelar som gick in. Kö, folk, trångt. Jag tjuvåkte buss hem. Hemma stack jag ner handen i postlådan och fiskade upp ett brev från Västtrafik (Hjälp! Hur kunde de veta att jag just tjuvåkt?!). Det var ett brev som sa åt mig att jag skulle få ett busskort laddat med resor för två veckor, bara för att jag är ny i stan. Det var ju som ett brev på posten!

Två. Jag hämtade ut grammatiktentan idag. Det gick ju strålande bra! Och där snackar vi inte om något flax som kom som något brev på någon post. Nej, där snackar vi hard work pays off. Tack till mina klassvänner och mig själv som pluggat så hårt så vi blivit mästare på att rita träd. Avslappnande miljö som sista pluggryck verkar även det ha varit ett vinnande koncept. Grazie per l'aiuto, Lazise.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback