Perchè studi italiano?

Dagarna går. En efter en. Tick, tack. Fram, men tack och lov inte tillbaka (så störigt det skulle vara). Ja, dagarna går. En efter en. Som sig bör. Snart är det påsk!

I morse var jag på yoga. Under ett moment skulle vi tänka att vi hade en sandpåse hängandes från svanskotan samtidigt som någon ville hänga upp oss i en julgran. Nog måste man vara ganska fantasifull och kreativ för att komma på något sådant. Åtminstone lite fiffig. Yogan var trevlig, men avslappningen lite kort. Jag ville bara kura ihop mig och somna. Jag har varit hemma i en och en halv timme, men ännu inte duschat. Jag myser omkring i min favorithoodie: Holmsundsgymnasterna. Kanske gör jag det någon timme till.

Man får ha myskläder i pluggtider. Det pluggas flitigt i dagarna. Ho un esame sabato. Jag har tenta på lördag. I italienska. Första i livet. Det är väldigt oklart vad som är klart. Kanske ingenting. Kanske någonting.

Possiamo vedere: Quattro case. Una casa gialla, due case bianche e una casa rossa. Una bicicleta. Tre sedie. Dei fiori. Delle finestre. Ja, det pluggas helt enkelt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så flitig som en liten myra. Lycka till med tentan. Kram Motti.

2010-03-18 @ 22:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback