Un travail. Une bataille.

Jag är helt makalös. Ja, det är jag. I morgon har jag tenta så efter kvällens Så ska.. slog jag mig laglydigt ner för att plugga. Öppnade boken och bläddrade några sidor. Sedan spårade det ur och det hela slutade med att jag inte alls har pluggat särskilt mycket, utan mest sökt med ljus och lykta efter sommarjobb. Hittade ett intressant jobb och fyllde i arbetsgivarens formulär. Något som tog ungefär en miljon år. När jag trodde att jag skulle få en överblick över det hela och en chans att korrekturläsa så skickades det visst iväg, så hur det blev vet jag inte riktigt.

Det var ju inte så bra jobbat. Och jobb och jobb. Sommaren känns mest som ett stort mörker. Hur ska det gå, hur ska det gå? Det kan man inte så noga veta. Och just nu vill jag faktiskt hemskt gärna veta. Appropå jobb och veta så försöker jag även ta reda på hur man ska lyckas övertyga ett bokförlag om att de behöver korrekturläsare, eller något sådant. Vad som helst. Jag börjar bli desperat. Min framtid och mina drömmar faller på plats en efter en. Men min nutid är minst sagt kaotisk. I hjärnan.

Och hur ska det gå på tentan i morgon? Det är så lite jag vet just nu. Men jag vet i alla fall hur man böjer ganska många italienska oregelbundna verb. Fler än tio kan jag i alla fall. Jag ska lära mig några imperativer också innan jag går och lägger mig.

Bonne nuit!


Kommentarer
Postat av: soffe

Hej Malin!



Lycka till på tentan, jag sitter just nu och tentapluggar, mkt roligt en lördagskväll, eller hurvardet?



I vilken stad är du i sommar?

2010-03-20 @ 20:51:48
Postat av: Frida

Hej kära du. Bokat Sthlmsresan ihelgen? Jag ser framemot en dejt! :)

Puss och Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback