Mat- och sovklockan tickar.

Min sämsta tid på dygnet är eftermiddagen. Typ fyratiden. Om jag inte har något ordentligt planerat kring det klockslaget är jag så otroligt ineffektiv just då. Det slog mig idag. Mat- och sovklockan stod på "sov" då helt enkelt. Den skulle gärna få stå på "sov" ända till på lördag. Eller sisådär i två års tid eller något.

Eller något ja. Jag behöver något som kan heta plan B i mitt liv. Nu har jag bara en plan A och den hänger på en liten skör tråd. Ett eldprov som jag redan misslyckats med. Dessutom har denna plan A många små hål. Den stundande sommaren exempelvis. Jobb frågetecken. Malmöintervjun blir inget av. Det var inte många rätt där. Typiskt. Jag undrar om jag inte skulle tagit det är ångestframkallande jobbet jag blev erbjuden för några månader sedan. Vad hade det varit för skillnad? Då hade jag haft ett jobb nu i alla fall.

Som vanligt tänker jag för mycket. Jag borde bara sova. Och mat- och sovklockan tickar faktiskt mot läggdags nu. Äntligen! (Men tänk så lyxigt det varit att gå och lägga sig i vita hotellakan på det här stället!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback