Konstverkstadiljus.

Tre dagar kvar. Tre dagar kvar. Tre dagar kvar.

Jag sitter och målar ramar och ser på Sex and... dubbat till franska. Jag tänker att det är hög tid att börja förberedelserna inför eldprovet i början av maj. Efter att ha läst franska tidningar till frukostgröten kände jag hur mycket jag faktiskt saknar detta fantastiska språk. Och appropå språk så kan jag meddela att jag nu officiellt även är italiensktalande. Eller? Jomen det kan man väl säga efter ett bra tentaresultat. Ja, jag tycker det. Tummen upp för egoboost och ansträngning som ger resultat och tar en i mål.

Och det här med målandet. Jag köpte färg och pensel idag och nu har jag gått lös på i princip alla ramar som existerar i detta hem. Vad fint det ska bli. Fin är också lampan jag inhandlat. Mindre fint att kroken inte riktigt passar och att jag är för kort i rocken för att försöka vålda på lamphängaren ändå. Jag ska tänka på saken. Antingen hur jag ska bygga en ny krok eller hur jag ska göra mig själv två decimeter längre.

Jag borde inte längre vara vaken. Det är faktiskt yogamorgon tidigt i morgon. Då ska jag sträcka på mig likt en katt och sedan tacka mig själv för mitt mod, min styrka och min intention. Sen säger vi alla "namaste" i kör och jag skulle gissa att det betyder "tack". Eller kanske "hej då"?

Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback