På västkusten mycket regn.

Jag sitter helt nergrottad i Sagan om Ringen-översättningar och helt plötsligt vet jag inte alls vad jag tycker längre. Vilken text är det egentligen som håller sig närmast källtexten? Jag har ingen aning. Jag har blivit både ord- och interpunktionsblind. Jag hade tänkt mig ett första utkast till klockan 16, men eftersom jag inte kan släppa på perfektionen skriver jag som vanligt ganska långsamt. Samma mening om och om igen, fast på lite olika sätt. Nåja, att överskrida tidsgränsen lite gör inte så mycket, för en promenad mer än den nödvändiga till kvällens dansträning blir det inte i detta hällregn.

Jag bryr mig inte så mycket om regnet, ska jag säga. Jag har ett regnställ och ett par stövlar som håller mig torr. Och dessutom ett blommigt paraply. Däremot håller jag i allra högsta grad koll på askan som hänger i luften. Den här gången är det min tur att vinna. En liten grej som jag har för mig är att plocka på mig Metro och det första jag gör är att läsa horoskopet. Det är bara så jag gör. I dag säger stjärnorna följande: "I dagens tecken förekommer indikationer på en återförening av något slag. Du har även en uppgift att klara av." Detta väljer jag att tolka positivt och det där med uppgiften stämmer ju alldeles förträffligt.


Kommentarer
Postat av: marre

åh, minns du sommaren när du sprang i spöregnet?

det hurtiga paret var inte att leka med!

2010-05-12 @ 21:48:56
Postat av: Berre

Jag minns, jag minns! Klart jag minns! Pumpa 50 står med på mitt CV!

2010-05-12 @ 22:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback