Piggt på rikt.

I morse när klockan ringde 06:00 klev jag INTE upp för att gå på yoga. Inte heller några snoozningar senare, fastän jag tänkte fram och tillbaka och tillbaka och fram. Jag hade hunnit iväg. Men min kropp värkte mer än den värkigaste värken och jag var faktiskt osäker på om det var fysiskt möjligt för mig att röra på mig. Så jag vände bara på mig och halvsov några timmar till. Det kan ha varit det mest briljanta jag gjort på hela veckan. När jag sedan klev upp var jag pigg och pigg har jag varit hela dagen. Vilken fantastisk känsla!

Ännu mer fantastisk känsla var det att hämta ut den där monstriga språkhistoriatentan. Den gick all the way home, skulle man kunna säga. Åh, så underbart. Jag tror jag blev lite pigg av det. Första eftermiddagen på jagvetintehurlänge var jag inte trött, så jag tog en springtur i stället för en powernap. Snabba, lätta ben! Otroligt otippat, men väldigt piggt. 

Och nu, kära värld, ska jag gå och lägga mig, för i morgon är det verkligen av högsta vikt att allt är piggt. Det är då det gäller. Jarå, det är det. Nej uschochfy, så kan jag inte tänka. Jag blir bara så nervös. Det är bara ett vanligt litet prov som ska skrivas och vi ser väl hur det går. Så säger vi och så försöker vi hålla nerverna i styr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback