Du din jävla Sjukdom.

Kroppen svarar inte på något. Är trött och hängig och illamående. Det gör mig arg. Riktigt förbannad faktiskt. Jag kan bli på så otroligt dåligt humör. Min syster skrev just under det konstaterandet. Och allt jag vill är att gå och träna. För att kicka igång med endorfiner och bli glad. Men det går inte. Jag orkar inte. Och jag blir bara på sämre och sämre humör. Ni har hört talas om sådana där spiraler?

Att dansa ger ingen energi. Det bara suger energi. Och jag förväntas ge energi. Helt ologisk ekvation. Så ikväll sa hon ifrån, fröken PÅ. P som i Prestation. Å som i Ångest. Hon slog knytnävarna i väggen och skrek åt mig att nu får jag för f-n göra något åt detta. Så jag sa NEJ. Nej, nej, nej. Den där dansen betyder inget i min värld och jag har prestationsångest så det räcker för alla andra nummer som jag också hamnat efter med.

Sen gick jag hem. Jag var på för dåligt humör för att stanna. Ingen behöver en människa som bara sprider negativ energi. För det är det enda jag har just för tillfället. Jag vet inte om det är rättvist, men jag lägger stor skuld på influensan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback