Syster och Svåger och Troll.

Igår efter jobbä blev jag skjutsad i bil och avsläppt ganska nära min syster, så jag passade på att ringa och höra om det var någon hemma i deras hem. Man vet ju aldrig med de som flänger och far. Men tur hade jag just då och både Syster med Fästman och Troll var hemma. Och ännu mer tur hade jag att den kära svågern stod i köket med en älgstek i ugnen. Happy times in life! Jag köpte med mig en flarra glögg och lite Juleskum och så blev det en spontan mysmiddag så där en tisdag i tråknovember. Så festligt. Och inget slår familjen, så är det bara.

Det är för övrigt jättekonstigt, men för ett år sedan var min syster jättetjock och hade något som rörde sig som en alien i magen. Men nu, igår, satt det ett litet troll i en alldeles egen stol och blev helt lyrisk av att få smaka potatis och morötter. Jag lärde Trollet göra high five (hög femma). Det tycker jag att man ska kunna när man är nio månader. Han fattade grejen redan efter första försöket och blev så mallig varje gång vi fivade (femmade). Sedan härmade han min hosta och smilade upp sig.

Efter att Trollet somnat såg vi på DH. Och den glöggen. Ljuva dryck. Den smakade lika gott som förra julen. Ja, helt enkelt en myskväll så där en tisdag i tråknovember.


Ja, där inne var det en alien. Ut kom ett troll. Jag vet inte riktigt om jag fattar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är för underbara ni systrarna Bergström. Motti.

2010-11-17 @ 23:17:52
Postat av: Puff

Blomman lever! :) Trots att jag glömde bort att vattna den på en månad (ooops!)

Nu har den fått lite extra vård och omtanke av mamma efter flytten, hon tyckte nämligen lite synd om den. Den gör sig mycket bättre här i nya lägenheten och jag kommer nog lyckas hålla den vid liv tills du kommer och hälsar på mig i December :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback