Kreativitetvetsmet.

Det är sant det där med kreativiteten, att den aldrig tar slut, utan snarare expanderar alltjämt. "Kreativitet är inte en förbrukningsvara, ju mer du använder den desto mer av den får du". De orden skickade en lärare med mig när jag slutade årskurs nio. En annan sa för övrigt "Åh, fyfan vad du sjöng bra. Så himla bra. Jag bara måste få ge dig en kram." Och det fick han och så kramades vi, jag och Larsa.  Ja, anyway. Kreativiteten var det ja.

Den blir större ju mer som produceras. Och jag kan producera när jag ser saker. I saker inkluderar jag allt. Människor, djur, byggnader, träd, bilar, julpynt. Ja, allt. Inspirationen kommer alltid från en liten fluga eller något som liksom bara etsar sig fast. Aldrig från mig själv. Därför vet jag att jag skulle klara av producerande uppdrag. Men det är ju det här med att kicka igång. Ge sig ut on the road, så att säga.



Kommentarer
Postat av: Ida we

Jag tycker om dden här bilden :)

Postat av: soffe

Ge dig ut on the road vettja

2010-11-11 @ 10:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback