Det finns ingen lokalbefolkning i Alanya. Eller?

Alla som någon gång trott att jag skulle sitta och vara helt upphetsad över att läsa statistik på turkiska hemsidor räcker upp en hand! Någon? Ingen? Nej, jag tänkte väl det. Men idag hände det faktiskt. Det var helt magiskt. Låt mig guida er genom denna märkliga information.

Vi skriver ett litet projektarbete där fas ett går ut på att samla diverse information kring valfri turistdestination. Vi landade i Alanya, Turkiet. Och som vi sökt utan att finna det vi letat. Jajaja, Fritidsresor, Apollo, Ving, Världensbästasemesterguidejiho och allt vad det nu heter, vi tackar och bockar för era vackra bilder på turkosa hav och solstolar. Toppen att Alanya passar alla och det är ju fantastiskt trevligt att det är så bra shopping och att det finns restauranger som erbjuder både sushi, traditionell (?) mat och internationell variant. Men turkarna då? Bor det ingen i Alanya? Finns det inte någon lokalbefolkning?

Man skulle kunna tro att så är fallet. Eller i alla fall att prick varenda en som bor i denna turkiska Medelhavsstad jobbar inom turismen. Vi trodde det ett litet tag och det kändes ju helt meningslöst att diskutera något som inte finns. Men så påpekade vår briljanta lärare (ja, ni vet hon, världens bästa föreläsare i världen) att det är ju faktiskt också ett resultat, att inte hitta något.

Men alltså, för att återgå till inledningen, helt plötsligt, nästan av en slump, hittade vi in på diverse turkiska hemsidor och där fanns precis på pricken det vi letade efter. Jag blev på fullaste allvar helt upphetsad av att kunna gotta mig i statistik. Det hela var bara så sjukt spännande! Och vad gör då lokalbefolkningen? Ja, vågar du gissa?

Jag har förresten också varit i Turkiet en gång, när jag var en helt nykläckt student. Fast vi var inte i Alanya. Men vadå. Same, same, liksom.



Kommentarer
Postat av: Emma

Haha. Bussresan med baddynorna är ju ett minne för livet! :)

2010-10-20 @ 23:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback