Pengar. Vad de är bäst på.

Pengar kan man köpa saker med. Pengar kan vara bra att ha. Men vad pengar framförallt har en tendens att göra, är att framkalla små, små gråa hår. Det är sant! Pengar är rackare på att försvinna, gömma sig, vara en summa en sekund och en annan i nästa. Jag själv vet inte varför pengarna gör så här mot oss som försöker att, med organiserade högar och ett uttänkt system, bara räkna dem. Allt man vill göra är att räkna. Just då drar de sina rövare. Det känns nästan barnsligt ibland.

De få gånger man räknar de små spjuvrarna (en spjuver flera spjuvrar?) och allt stämmer är lyckan t o t a l. Ett sådant uppdrag hade jag ikväll och precis så blev det. Det stämde! Jag firade med en liten minivåg och valde att räkna resten av pengarna en annan dag. Man ska faktiskt sluta på topp!


GODNATT!

image153

Psst. Jag åker till Medelhavet om ett par veckor. Ja, tack.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har du bokat en resa till Cyprus? När? I anslutning till Gbg/Oslo?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback