Mitt race.

Jag behandlar inte människor efter ålder. Jag öppnar inte dörren åt en tant för att hon är 84. Jag ger inte bort mitt godis till en kille för att han är fem. För mig är ålder bara en siffra. Och hur jag behandlar människor är helt beroende av hur de behandlar mig. Jag öppnar dörren åt en tant för att hon ler mot mig. Jag ger bort mitt godis för att killen är snäll. Om jag inte blir behandlad med respekt så behandlar jag inte tillbaka med respekt. Och blir jag sårad, ledsen eller besviken, då kan du inte räkna med att jag låtsas vara trevlig mot dig. Sådant gör inte jag. Mitt race körs inte så.

Kommentarer
Postat av: ellen

det ar sa ratt tycker jag ocksa, bara for att nagon ar gammal men totalt respektlos, varfor ska man gora sig till da liksom, men bor man i ett land om tanzania sa ar det inte helt sjalvklart. man far ofta svalja sin stolthet och bara kopa laget, men det ar verkligen inte alltid latt. bara for att jag ar yngst i organsiationen jag ar pa sa betyder det att jag ska se till sa att alla far tvatta sina hander innan maten och sedan far jag ta mat sist, i borjan var det tvartom men da bara for att jag var gast och vit. ja det ar inte alltid helt enkelt, men oj sa larorikt! vad ar det for natt du laser nu? hoppas allt ar bra annars med dig : ) kram /Ellen

2008-02-17 @ 13:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback