Hemma på min gata i stan.

Hemma på min gata i stan, där bor en kille som jag beundrar. Jag skulle gissa att han är cirka tio år gammal. Sedan snön föll förra veckan har han varit ute i princip varje dag. Det började med att han åkte skidor här på kullen utanför. Första åket var lite svajigt och han stupade ner i snön. Killen sprattlade lite med skidor och stavar, men kämpade sig upp. Några åk senare var han stabil och jag observerade inga fler fall.

Härom dagen bytte han skidorna mot en bräda. På samma sätt där började det med lite svajiga åk och näsan i snön, men igår kväll hade han verkligen fått kläm på brädåkningen också. Jag beundrar den här killen för att han är ute i friska luften kväll efter kväll och verkar vara en sann kämpe som inte ger upp.

Jag vill också vara som killen på kullen. Lekfull och en kämpe. Kullen, det är den ni ser på bilden.


image355

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback