How To Be Dead och tillhörande plats.

Ni vet, viss musik är så sjukt kopplad till annat. Plats, tid, rum, person, stämning. You know. En av mina favoritlåtar i världen är Snow Patrol - How To Be Dead. Jag kan ha den på repeat länge och bara njuta, njuta, njuta. När den börjar i bilen lutar jag mig tillbaka och skruvar upp volymen på max. När jag cyklar och den kommer i hörlurarna trampar jag som aldrig förr. Och så känner jag välbehag. För att jag bara älskar låten och jag bara älskar den stunden då jag började älska låten. Det var lite drygt ett år sedan, tror jag bestämt.

Och det finns en plats på denna stora, runda jord som är den låten. För mig då, så klart. Det är inte riktigt platsen på bilden nedan, men nästan. Ett par hundra meter bort. Det går inte att förklara. Men det är en känsla. En känsla av att bara älska och känna välbehag. Lyssna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback