Hur ska vi få ihop det här?

Vi har pluggat hela dagen. Och då menar jag HELA dagen, så lång som dagen har varit hittills idag. Knappa halvtimmen lunch var det längsta avbrottet, annars har vi suttit nergrävda i franska språkets snåriga och komplexa historia. Intressant, men mastigt. Jag borde laga middag nu, men har ingen riktig ork. Kan hända att det blir havregrynsgröt. Snart dags för träning med brudarna och jag hoppas på bra fart för att få rensa hjärnan lite, fastän jag för tillfället är trött och mår illa. Lite lätt stressad. Och lite lätt chockad över att ha upptäckt att skrivtiden är 9-14. Mon Dieu! Det är verkligen en monstertenta. Ge mig kraft, tack.

Jag skulle kunna tänka mig en kväll med ett glas vin och lite skön musik. Kan det vara en bra pluggtaktik måntro? Jag tänker avslappnade nerver och ett försök till att bara låta allt sjunka in. För det måste sjunka in, annars sjunker jag. Som en sten. Det vill vi inte. Det känns viktigt att hålla sig flytande. Som Venedigs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback