Det är Doktor Paros dag idag.

Åååå... TUNNA! Igår var det årets första badtunnefest med badtunnegänget. En riktigt trevlig tillställning, som alltid. Varmt vatten, som alltid. Grillat, som alltid. Lite stökigt, som alltid. Men undertecknad tog ändå på sig att städa rejält eftersom, något som uppskattats idag. Riktigt sent blev det också. Eller tidigt? Det beror ju så klart på hur man ser på det. Klockan fem hojade jag genom byn till mitt hem, efter att ha blivit "kubad" och haft en lång och väldigt bra pratstund. Det där med "kubningen" var för övrigt spännande och jag gav det en hel tia av tio möjliga på skalan över hur väl det stämde. Knappa fyra timmar hann jag sova innan det var dags att masa sig upp och vara familjens representant på Doktor Paros examensdag.

Och vilken fin dag sen, för Doktor Paro. Jag skulle vilja ge hela denna dag till henne. Hon är makalös. Fast alltså, nej inte så. Hon är ju gift med Herr Paro. Men hon är fantastisk. Ja, det är hon. Och det är hennes dag idag. Det sjöngs för övrigt "Den blomstertid" på denna tillställning och undertecknad jobbade hårt med att hålla tillbaka tårarna för att kunna sjunga med. Skolavslutning på rikt.

Ikväll är det en annan typ av avslutning. Sista Familjemiddagen. Och innan dess ska det fixas diverse grejer. Jo, jag har mitt att göra idag. Vi ses en annan dag. Och än en gång, skål till Doktor Paro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback