Två oväntade stopp.

Jag går på stan och följande händer:

1. En man stoppar mig och för det första så frågar han mig om jag pratar engelska. Troget bloggfan vet att så klart gör jag det. Sedan ställer denna engelsktalande man en underlig fråga.
- Are you a soldier?
- Ehh.. no! Why?
- Well, you look like a soldier. You know, the way you walk and... och så gör denna man någon slags charad som då tydligen ska likna mig och min hållning. Va? Vad berodde denna oväntade kommentar på? Berodde den på det faktum att jag höll i en militärgrön jacka? Att jag bar pilotglasögon? Eller gav solen en skugga som gav sken till någon typ av låtsassoldatbiceps? Detta är väldigt oklart, men det var defintivt första gången jag hört en liknande kommentar.

2. Möter en mamma (en riktig mamma alltså) till ett av mina barn. Vi hejar snabbt och glatt när vi passerar varandra och sen vänder hon sig om.
- Du förresten! TACK än en gång! Tack för allt du gjort och resan till Ängelholm och allt. Så bra uppstyrt.
- Åh, tack, vad glad jag blir.
- Jamen jag ville bara säga det än en gång. Jättebra jobb har du gjort. Lycka till i höst!

För det mesta är det bara samma, samma i denna lilla stad. Men ibland händer det oväntade och trevliga saker när man går omkring på stadens gator under en sol som lyser (om än inte riktigt värmer).

Kommentarer
Postat av: soffe

Haha, Malin the soldier!

2009-06-18 @ 21:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback