Jag kan bli miljonär!

Ändå helt okej dag måste jag säga. Den här sommarlovsidén är inte så dum ändå och för var dag känner jag mindre panik över att inte ha ett fullspäckat schema. Imorse läste jag tidningen och åt frukost lääänge. Cyklade iväg och handlade lite och drack lite kaffe med en vän. När jag kom hem tog jag på mig förklädet och drog igång två bakprojekt. Mitt i baket blev jag invaderad av en terroristgrupp i form av en bror med två barn. Pärlorna sprang runt, runt, fick lite kakor, ställde tusen frågor, sjöng sånger och blev om möjligt ännu vildare när de fick en ask med godis att ta med hem. Jag fick två bamsekramar och fick sedan se Pärlan cykla helt, helt själv utan stödhjul. Det var lite som att en tornado hade svept förbi och jag var tvungen att andas lite innan jag fortsatte med baket. Har än så länge bara provsmakat ena kakan och den blev väl okej. Inte så god som jag hade trott.

Och sen då? Sen kom solen till min balkong, till min nypyntade balkong, och jag intog solstolsposition. Det är en aktivitet jag gillar. Efter en liten nap i solen löste jag korsord och nu ska jag erkänna det som är snäppet nördigare än att sitta i sin ensamhet och lösa korsord. Jag lyckades lösa "tävlingskoden" och sms:ade iväg den sifferkombination som kommer ge en lycklig vinnare 25 trisslotter. Fingers crossed! Jag hoppas innerligt att jag blir miljonär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback