Cause we miss Paul.

Min första dag i nuvarande klassen hade jag turen att träffa Paul. Paul från Holland. Han var närvarande på måndagen, sen såg vi honom inte mer. Jag kan inte direkt säga att jag lärde känna Paul under våra tre timmar tillsammans, men denna man kom ändå att bli en legend. Mestadels på grund av vår lärare som vid slutet av veckan inte hade förstått vem Paul var och uppenbarligen inte uppfattat att han inte varit närvarande då hon kallade var och varannan person för Paul. "Here you go Paul." "I'm not Paul." "Oh sorry. Paul, this is for you." "I'm not Paul either."

Paul såg vi som sagt inte mer, men var inte ledsna, han lever. Det vet vi. Och vi är glada att vi fick våra stunder med Paul. Somliga mer, andra mindre. Igår kan man säga att vi gjorde en liten hyllningsutflykt när vi tog bussen och åkte till Saint Paul. (Okej, huvudsyftet med vår resa var kanske inte att hylla Paul, men vi kan säga det.)

Saint Paul är en magisk liten plats som finns på denna vår vackra jord. Denna lilla by ligger uppe på en kulle och är full av mysiga gränder och vacker konst. Vi vandrade omkring i regnet, under våra paraplyn och det var sannerligen en trevlig upplevelse. Åk dit vetja, om du råkar befinna dig i Provence, eller någon annan stans för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback