Kulinarisk upplevelse: Banoffee Bruffin.

Förra veckan hade vi hälsovecka. Exakt vad denna hälsovecka gick ut på vet vi dock inte riktigt säkert. Vi lyckades med all säkerhet pressa i oss minst en årsförbrukning glass. En av de mer speciella glassupplevelserna var på Häagen-Dazscaféet nedanför Massena. Har du förresten, precis som jag, levt i tron om att Häagen-Dazs är tyskt eller så? Ja? Nej? Hur som helst, det är ett amerikanskt företag som ville ge sig själva lite fräck reklam genom att få alla att tro att det var ett skandinaviskt företag. Kombon 'äa' kändes tydligen skandinavisk för det geni som kom på namnet. Anyway, lite kuriosa så där bara.

Häagen-Dazs kan i alla fall det här med att göra glass och spejsade efterrätter. Jag öppnade menyn och såg något så briljant som Banoffee Bruffin (vilket ju är så självklart vad det är så jag inte ens tänker förklara det). Det var helt enkelt alldeles för roligt att säga för att inte beställa det. Je voudrais un banoffee bruffin, s'il vous plaît, sa jag och fnissade jättemycket. Sen njöt jag jättemycket för den var fantastiskt god. Kom även på att jag ju ätit banoffee förut. Banoffee Pie. Det ska jag nog prova baka någon gång. Inget kan väl vara för svårt för Bree?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback