Jag går ju faktiskt i skolan också.

En grym första helg här i Nice valde vi att avsluta på ett sunt sätt, eftersom den innehållit diverse osunda detaljer. Vi tog en motionsrunda, Sandra på inlines och jag i löparskor, längs strandpromenaden. I kvällssolen. Och det är precis så underbart som det låter. Det blir det helt klart mer av. Mitt mål är att en vacker dag orka springa milen, eller kanske till och med hela promenaden, vilken är en och en halv mil tur-retur. Vi ser väl. Sikta mot stjärnorna och du landar i trädtopparna, eller något sådant.

Idag är det måndag och tillbaka till skolan igen. Varje måndag kommer det nya elever till skolan och vår klass blev idag en amerikan, en schweizare och en tysk rikare. Det är väldigt intressant det här med människor från olika länder och olika kulturer. Idag hamnade vi i en diskussion kring militärens vara eller icke vara och det blev en riktigt het debatt. På franska. Så klart. I skolan är allt på franska och det är så himla roligt. Jag lyckades till och med beskriva systemet med CSN på detta märkliga språk. Det hade man ju inte kunnat tro för bara en vecka sedan. 

Det är riktigt roligt att traska in genom den här porten varje morgon. Vive l'école!


Kommentarer
Postat av: elin

101010 är det tänkt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback