Det här med lokalsinnet och vilda djur.

För en halvtimme sen kom jag in från en promenad. Den blev lite längre än planerat. Jag skulle leta upp det där motionsspåret som min syster pratat om. Jag hade nästan hunnit bli övertygad om att hon hade hittat på alltihop, men nu i kväll hittade jag det faktiskt. Sen hittade jag knappt hem. Jag traskade runt hela spåret, lite ofrivilligt, skulle egentligen bara ta en titt. Och ja, sen lyckades jag irra iväg på okända gator på vägen tillbaka och ett tag hade jag faktiskt ingen aning om vilket håll som var bort och vilket håll som var hem.

Så kan det gå ibland. Rätt ofta när jag är ute och går faktiskt. Men jag hade sällskap av Lars-Gunnar och Språket, så det var rätt trevligt. Det var bara i skogen som jag var orolig över djurattacker. Man vet aldrig i skogen. Det är inte bara råttor som är farliga djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback