Al mattino.

Måndag morgon och allt jag hör är ljudet av diskmaskinen, vinden som viner där ute, tangentsmatter och mina egna tankar. Jag har sovit i en renbäddad säng. Nyduschad. Bortduschad förkylningskänsla. Somnade i harmoni mitt i boken jag läste. Drömde varma drömmar, men om vad vet jag inte riktigt. Vaknade och det var mitt-i-natten-mörkt, men jag klev upp ändå. Valde att spara på elektricitet, så tände ljus överallt. Frukost, DN, diska, bädda, plocka lite, flytta fram till dagens datum på magnetkalendern, ansiktsmask, klädval. Idag har jag på mig min "skrivarklänning". Ja, jag blir alltid lite "skrivig" när jag har den på mig.

Jag känner harmoni så här på morgonkvisten och önskar att det kunde få vara så dagen ut.




Kommentarer
Postat av: Namme

Diskmaskin?! Du skojar va.. du gillar ju att diska! Är ju fusk att nån som du ska ha en maskin för den sysslan. Tänk då på mig.

2010-10-18 @ 14:33:27
Postat av: Bree

Vänta nu, vem har sagt att jag GILLAR att diska? Nej, nej. Jag OGILLAR diskberg. See the difference?

2010-10-18 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback