Skolstart.

Idag hade jag samma känsla i kroppen som när jag började skolan när jag var sju år gammal. Steg upp i god tid, packade väskan och gick med lite nervösa steg till skolan, som visst inte låg mer än tre minuter hemifrån. Underbart. Började det hela med att på lite trevande franska hälsa på rektorn och fick sedan göra ett litet test. Även muntligt. Lite läskigt, kan tyckas, men ändå bara för att bli indelad i rätt grupp. Och det blev jag. Bra grupp. Bra lärare. Bra känsla. Jättebra känsla. Och jag är peppad på att lära mig detta omöjliga språk nu. Efter skolan fick vi en liten guidad tur runt gamla stan och sen blev det en eftermiddag på playan. Inte helt fel.

Har sedan promenerat runt i våra kvarter och lyckats hitta ett gym, men det vågade vi inte utforska mer än att bara kika in i. Det vi däremot vågade prova på var spisen och lagade lägenhetens första måltid, enchiladas. Sen har vi som mest nördat oss vid våra datorer och gjort lite läxor. Eller, jaa, jag har faktiskt inte gjort mina än. Är vi förvånade? Nej.

För den intresserade har jag även skaffat mig ett franskt telefonnummer och eftersom jag bara har med mig en telefon är det det som gäller nu. Hör av dig om du vill ha numret, vetja! Och förresten, vem är den anonyme läsaren som undrar om det är okej att följa bloggen? Hör av dig så jag vet vad jag ska svara på frågan.

Så här ser Nice ut kvällstid. Dumt? Nej. Inte dumt.


Kommentarer
Postat av: Joxo

Fanken vad nice :)



Hade gärna kommit på besök under hösten.



/Bror

2009-09-01 @ 11:30:26
Postat av: Linda

Jag blev just lite avundsjuk på dig. Nice är underbart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback