Kanon med Canon.

Trött, trött, trött i benen efter en lång dags vandrande. Tog tåget till Antibes, precis som rapporterat, och där har jag sedan spenderat hela dagen. Sist jag var där var det mörkt, kallt och regnigt. Idag: raka motsatsen. När jag kom ner till vattnet möttes jag av en gigantisk tavla med båtar, klarblått vatten och snötäckta bergstoppar. Den här tavlan var så stor så den täckte hela Antibes. Eller var det kanske Antibes med omnejd jag såg? På riktigt alltså? Det var så vackert så jag började nästan gråta. Mitt Norrlandshjärta slog extra hårt vid åsynen av snö. Canon gjorde ett bra jobb och fångade några fina vyer på bild. Flera timmars strosande och två magnetköp (!) senare tog jag tåget hem igen. I ärlighetens namn hade jag gärna suttit på tåget längre än de 20 minuter det tog att åka tillbaka till Nice. Jag gillar att åka tåg. Det är ett ypperligt tillfälle att sitta ner och bara göra det man vill. Läsa till exempel. Nästa helg kanske det blir en längre utflykt. Bara för tågresans skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback