Här finns inte plats för några män (just nu).

Idag försöker jag vara en flitig student. Inte nog med att jag har gjort min läxa och skrivit ihop en argumenterande text kring en artikel vi läst, jag har också förberett mig inför mitt framtida liv (?) genom att översätta nämnda artikel. Helt klart underhållande tisdagsgöra. Om jag bara haft en bekvämare arbetsstol!

Artikeln vi jobbar med i skolan, och här måste jag bara inflika att "vi" i skolsammanhang numera så piggt är jag och min ENDA klasskamrat Elena från Ryssland, handlar om könssegregation på tunnelbanan. Det finns alltså på riktigt tunnelbanevagnar i Mexico och Japan som är reserverade för kvinnor. Urbota dumt, kan jag tycka, men så jobbar de.

Men, om sanningen ska fram så jobbar vi faktiskt lite lika här på rue Tonduti de l'Escarène ikväll. Ikväll är det nämligen tjejkväll som gäller. Crêpes, DH-maraton och Swedish Brownie Cake. Inga män tillåtna. Bara jag och Sandra. Först blir det en springtur, sen är det mjukis som gäller resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va?! MOAHAHAAA! Offer.

Vi var iaf tre stycken. Jag, Emma OCH Liza.

Nu kan du aldrig mer skratta åt oss.

2009-11-18 @ 10:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback