Med lite glitter, juleljus och vänner så löser sig det mesta.

Det bästa med att ta andetag för vänner som har det lite jobbigt att andas, är att de vännerna gör detsamma när man själv stöter på dessa problem. Skönt. Och fin vänskap. När jag igår fått koll på det där med andningen tog jag tag i lägenheten som numera bebos av mig och bara mig. Det var lite (väldigt) tomt efter att Sandra flyttat ut sina grejer, så jag passade på att sprida ut mig och samtidigt plocka fram det julpynt som jag kunde hitta i skåpen. Efter lite städ, puts och fix så kändes livet genast lite bättre och lägenheten blev mysigt julig. Faktiskt.

Efter en pratstund med en fin vän som överöste mig med pepp och bra idéer kändes livet mycket bättre. Och efter övrig pepp från dig och dig och dig och ja du vet, alla ni, så känns livet bra. Det ordnar sig. Jag håller mig sysselsatt med sådant som att tvätta, handla, springa, översätta, läsa och plugga grammatik. Ja, det är i alla fall vad jag gjort idag. Och mellan varven har jag språkat lite med tomtemor och tomtefar. De pratar bara franska, så det är ju bra språkträning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback